dimecres, 17 de febrer del 2010

Dia 15: Hurtigruten

Diumenge 16 d'agost de 2009

Necessitàvem dormir com ho hem pogut fer avui. La llum que entra pels ulls de bou de la cabina ens fa pensar que és molt més tard de l'hora a la qual ens hem acostumat a llevar-nos últimament. Mirem a través d'una de les finestres circulars i veiem un tros de terra enfilat sobre el mar. Fa només quatre dies nosaltres érem allà, conduint la furgoneta entre les muntanyes i l'oceà, consumint combustible en direcció nord, en direcció a les illes Lofoten. I ara som aquí, relaxats en un dels vaixells de la companyia Hurtigruten, avançant en direcció sud, en direcció a Trondheim.

El nostre recorregut entre Stamsund i Trondheim a bord del M/S Kong Harald.
A quarts de dues de la nit, mentre somiàvem, el vaixell atracava al port de Bodø, i ja de matinada, mentre encara estàvem somiant, ho feia al de Ørnes. Poc després, i potser coincidint amb el nostre despertar, creuàvem de nou el cercle polar àrtic, aquest cop, però, en direcció contrària i sobre el mar.
A quarts de dotze del matí, aprofitant una curta parada al port de Nesna, baixem a les bodegues a buscar tota la roba bruta que hem acumulat aquests últims dies; ens hem assabentat que dins el vaixell la podem rentar, assecar i fins i tot planxar!

Al voltant de la una del migdia arribem a Sandnessjøen, on la parada és prou llarga per poder estirar les cames passejant pels seus tristos carrers. És diumenge i la gran majoria dels pocs comerços que detectem són tancats. Els pocs que trobem oberts fan tota la pinta que avui només obren les portes les hores en què la manada de turistes dels vaixells de la Hurtigruten baixen a voltar pel poble.

El M/S Kong Harald atracat al port de Sandnessjøen, on comprem una bossa de delicioses patates xips noruegues per 35NOK.

Un quart d'hora després d'haver salpat del port de Sandnessjøen, podem observar, a babord, la serralada de les Sju Søstre (Les Set Germanes). Avui podem admirar els set cims sense dificultats (així vam veure "les germanes" fa quatre dies).
Els noms dels set cims (de dreta a esquerra) són així de fàcils:
Breitinden (910m), Kvasstinden (1010m), els bessons Tvillingene (945m i 980m), Skjæringen (1037m), Grytfoten (1019m) i Botnkrona (1072m).

A mitja tarda, i a poques milles al sud de Brønnøysund, retrobem una altra icona de les muntanyes noruegues: el Torghatten (si cliqueu damunt la imatge veureu el minúscul forat).
Recordeu la visita que hi vam dedicar fa cinc dies? Així ho vivíem!
I així vèiem el vaixell de la Hurtigruten des de dins del forat!
Ara dins del vaixell hi som nosaltres, i podem aconseguir unes instantànies com aquesta d'aquí dalt, o aquesta d'aquí baix:

El Kong Harald segueix navegant amb elegància resseguint una costa central noruega esquitxada de petites illes per tot arreu. Fins i tot a vegades es fa difícil distingir què és continent i què és illa.
Ens deixem de tribulacions i dediquem la resta de la tarda a relaxar-nos en una de les sales del vaixell, amb grans finestrals per poder admirar la bellesa de la costa escandinava, llegint, conversant i fent partides de cartes i dòmino. També trobem un moment per recollir la roba (rentar, assecar i planxar, tot per 30NOK).

Al port de Rørvik fem l'última parada abans d'arribar demà al matí a Trondheim.
Ben sopat, acabem el dia en companyia de l'Albert i la Núria (els osonencs que vam conèixer ahir) prenent cafè o te, i xerrant, com no podia ser d'una altra manera, de viatges, de muntanyes i de furgonetes.
A les 6:30AM té previst atracar el Kong Harald al port de Trondheim. Ens han informat que fins les deu del matí, que és quan el vaixell salpa per seguir la seva ruta, tenim temps per recollir la furgoneta. Aquesta és una molt bona notícia! Tan bona com que tornem a tenir tota la roba neta. És com si, a Trondheim, el viatge comencés de nou.